Ile
wiertarek potrzeba, by wywiercić dziurę w ścianie? Podobno żadnej,
jeśli w pobliżu jest Skrillex. O rockowo i metalowo wykształconym
muzyku, który do zamieszek słownych doprowadza zaledwie robiąc
swoje, zdołano powiedzieć już wszystko, wyczerpując temat
przynajmniej kilka razy. Rozpoznawalność dało mu poprowadzenie
rozpoczętej przez Rusko spłyconej ewolucji dubstepu w brostep, a
tron 'Niszczyciela Dubowych Korzeni' nadal przylega do Sonny'ego
Moore'a namiętnie, choć błędnie, bo wśród masy electro-house i
complextro, na każdym z wydawnictw brostep pojawiał się do tej
pory w dość mizernych ilościach. No właśnie – wydawnictwa.
Wszelkie tytuły 'Przyszłości Muzyki EDM' najwyraźniej nie
działają na ich adresata motywująco i releasy z jego stajni to
rzadkie zjawisko, bolesne jeszcze bardziej po youtubowym przekopaniu
się przez Skrillexa ze statusem 'unreleased'. Otarcia łez nadszedł
czas, a to za sprawą debiutu albumowego największego współczesnego
muzycznego wichrzyciela, tym razem zapracowanego w zaskakiwaniu zarówno wrogów, jak i fanów.
Kto chce
przekonać się o poszerzeniu horyzontów twórcy, musi uzbroić się
w cierpliwość, gdyż początek jego najnowszego dzieła zmian
zaznał niewiele. 'All is Fair in Love and Brostep' z wokalami Ragga
Twins to dobrze znana dawka energii ze skłonnością do przesady,
dorzucająca do krążącej od roku demówki nowy drop i garść
plotek (krótko mówiąc, Zomboy dopuścił się kradzieży zamysłu
kawałka i wypuścił go pod własnym szyldem - oficjalnie między
panami trwa zgoda, lecz w 'All Is...' czujni zdołają dostrzec
pojedyncze wykpienia nieczystego zagrania). Tytułowy 'Recess'
wtaczający się zaraz potem, wprowadza w rozstroje głośników
beztroską barwę oraz featuringi klasycznie rzucającego
produkcyjnym mięsem Kill The Noise'a i równie tradycyjnie
krzyczącego Fatman Scoopa. W podobnie laserowej palecie dźwięków
utrzymany jest jeszcze 'Try
It Out' stworzony z Alvinem Riskiem, a także piszczący niczym modem
'Ragga Bomb' i zapożyczony z repertuaru Nikki & The Dove 'Ease
My Mind' - choć ten wprowadza dla odmiany odrobinę orientu, ładu i
miejsca na głęboki oddech. Poziom dopracowania zadowala,
lecz powiew nowości wieje z innej strony. Mowa m.in. o 'Strangers'
rozpoczynającym się klimatycznie filmową bryzą, zniszczoną po
chwili irytującym rozpiszczeniem. Nie jest to jedyny wypadek przy
pracy, choć tych nie pojawia się znowu aż tak wiele. Drugim i
ostatnim dużym rozczarowaniem stało się 'Coast is Clear',
piętnujące niezły drum & bass skrillexową przyjaźnią z
rapem, owocującą godnym pożałowania tekstowo i warsztatowo
wystąpieniem Chance The Rappera. Na krawędzi dobra i zła stoi z
kolei specyficzny 'Doompy Poomp', będący liftingiem efektu dwóch
godzin pracy na zlecenie marki odzieżowej MISHKA. Pozostała reszta
zasługuje już tylko na pochwały: 'Dirty Vibe' za Diplo-bombę
rozrywającą przedawkowaną kofeiną, 'Fuck That' za widoczne
syntetyczno-neurotyczne inspiracje Boys Noizem i Noisią, a 'Fire
Away' za stonowane future garage'owe wyjście przesycone nostalgią i
rozmarzeniem. A jednak ciągle coś jest nie tak...
...I
nawet wiadomo co. Cechą najbardziej dającą się we znaki podczas
trawienia 'Recess', jest odpychanie się Sonny'ego od swojego
przekleństwa, jakim jest produkowanie nieskomplikowanych, czasem
prostackich kawałków. Krążek opisywany punkt po punkcie wypada
zadziwiająco dobrze, lecz gorzej radzi sobie jako całość, bo
Wielka Nadzieja Wszystkiego, goszcząca na okładkach Rolling Stonesa
i dywanach ceremonii Grammy (która obecnie niewiele znaczy, ale
mniejsza o to) powinna na długograju przyprawiać o jakościowy
zawrót głowy... Cóż, zobaczmy, co Skrillex zaprezentuje na
dwójce. Do zobaczenia w 2050!
Ocena:
6/10
- All Is Fair In Love And Brostep (Feat. The Ragga Twins)
- Recess (Feat. Kill The Noise & Fatman Scoop)
- Stranger (Feat. KillaGraham & Sam Dew)
- Try It Out (Feat. Alvin Risk) (Neon Mix)
- Coast Is Clear (Feat. Chance The Rapper & The Social Experiment)
- Dirty Vibe (Feat. Diplo, G-Dragon & CL)
- Ragga Bomb (Feat. The Ragga Twins)
- Doompy Poomp
- Fuck That
- Ease My Mind
- Fire Away (Feat. Kid Harpoon)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz