Wilkinson od początku wskazywany
był jako producent rozdający tegoroczne drum & bassowe karty, nie tylko w UK, z
którego pochodzi. Na poważnie swoją przygodę rozpoczął
dwa lata temu od publikacji tracku 'Hypnosis' na składance Hospital
Records, jednego z najpoważniejszych graczy trudniących się
szybkim tempem i synkopowaną linią perkusyjną, by zaraz potem
zostać przygarniętym przez konkurencję, samego Andy'ego C i jego
RAM Records. Zapuścił w nim korzenie ciepło przyjętymi winylami,
szykując większe wydawnictwo, będące próbą walki z cechą
charakterystyczną najpopularniejszych drum & bassowych płyt
ostatnich lat - wywołującym irytację słuchaczy wychowanych na
starej szkole zatrzęsieniem eksplorowanych gatunków, z samym
dnb w charakterze bonusa śladowej ilości. Światło dnia ujrzało
wreszcie Wilkinsonowe lekarstwo
na ten problem, które przyciągnie nawet miłośników
laserów, mimo, że tytuł na pudełku zapowiada ich brak.
Celem było stworzenie zwartego
krążka, nie będącego kompilacją przypadkowych utworów. Na
tym polu odniesiono cześciowy sukces - nie jest to dzieło
koncepcyjne, ale całościowo wpisuje się w ramy lekkiego,
niezależnego, choć odpływającego zauważalnie w ramiona
mainstreamu, materiału. Mark, zauważony przez ogół dzięki
singlom, jest zainspirowany nieskomplikowanym popem, mimo to nie
próbuje bezczelnie zaszczepiać w swoich pomysłach totalnej łatwizny
zapewniającej wysokie miejsca na listach przebojów. Zamiast
tego, sięga w przeszłość światka undergroundowego i
paradoksalnie wprowadza powiew świeżości w zapędzającej się w
kąt muzyce największych rozgłośni, przemycając zapominane powoli
motywy jungle, czy jump-up.
Odbiorcy,
którzy poznali wcześniej twórczość Brytyjczyka,
rozpoczynając odsłuch Lazers
Not Included, przez
pierwsze cztery kompozycje poczują się jak w domu.
Drumstepowo-grime'owy 'Heartbeat' wzbogacony o rymy P Moneya i wokal
Arlissy; liquid funkowy 'Afterglow' z udziałem Becky Hill oraz
celujące w stylistykę miejskiego dnb 'Need To Know (Feat. Iman)' i
'Take You Higher' wypuszczono, razem z umieszczoną pod dziesiątką
przyjemną ściągą stylu Camo & Krooked zatytuowaną 'Tonight',
jako zajawki godnie zapowiadające mieszankę, której miały
być częścią i przygotowujące na przekrój przez garść
popularnych obecnie gatunków, spiętych, ku zadowoleniu fanów,
drum & bassową klamrą. Zgodnie z tym, oprócz 'typowych'
tracków, takich jak podszyty potężnym basem 'Redemption' i
nostalgiczny 'Sleepless', na CD wypalony został też glitch-popowy
'Heatwave', clownstepowy połamaniec - 'Like It Hard', czy dubstepowy
'Need You', któremu na szczęście bliżej do umiarkowanie
wobblowych wizji duetu Tantrum Desire, niż morderczych wałków
brostepowych. Jest eklektycznie, ale w granicach zdrowego rozsądku,
zakrojonego do możliwości upchnięcia wszystkiego w trzynaście
utworów, wliczając bonusowy, upliftingowy, choć na dłuższą
metę bezpłciowy 'Half Light'. Debiut miał być produktem
porywającym, lecz nierozrywającym bębenków swoim ciężarem
i, pomijając zamykające powinięcie nogi, taki też przez większość
czasu jest.
Lazers
Not Included
nie będzie albumem wspominanym latami jak Timeless
Goldiego (wygląda na to, że proroczo nazwane), jednak skończył
jako z ciekawszych propozycji drum & bassowych roku 2013.
Wilkinson umiejętnie połączył wierność gatunkowi od którego
zaczynał, z czasem zgubnymi wpływami muzyki najpopularniejszej,
czyniąc swój debiut wystarczająco interesującym, by
zaspokoć dotychczasowych fanów, grzecznie
przedstawić się nowym słuchaczom i rozochocić obie grupy do
pełnego entuzjazmu spotkania z drugą płytą, jeśli ta kiedyś
powstanie.
Ocena:
7/10
- Need To Know (Feat. Iman)
- Heartbeat (Feat. P Money & Arlissa)
- Afterglow (Feat. Becky Hill)
- Take You Higher
- Heatwave (Feat. Kay Flay)
- Too Close (Feat. Detour City)
- Like It Hard
- Sleepless
- Let Me Be Free (Feat. Detour City)
- Tonight
- Need You (Feat. Iman)
- Redemption
- Half Light (Feat. Tom Cane) //BONUS//
Dla mnie badziewie, nie rozumiem sukcesu piosenki Afterglow w Uk. No ale co tam nie odnosi sukcesu? Aha tylko dobra muzyka... taka też na http://lechartz.blogspot.com/
OdpowiedzUsuń